Kundbemötande
Motsvarar en tvådagarskurs
20 delmoment
2 tim 6 min video
4.3/5 (101 Betyg)
Publicerad 2015-01-09
Ingår i premium
Om kursen
Kundbemötande riktar sig till dig som vill förstå och beröra kunden för att ge bättre service, lära dig klagomålshantering och hur du kan erbjuda merförsäljning som gynnar kunden. Genom medvetenhet om kroppsspråk, ökad förståelse för kundens förväntningar och kommunikation anpassad för olika personlighetstyper kan du enkelt förbättra ditt kundbemötande. Du får råd i hur du tar in och analyserar kundens behov eller problem och hur du presenterar en lösning på ett trovärdigt sätt. Du får lära dig både hur du hjälper en missnöjd kund att bli nöjd och hur du hjälper en nöjd kund att komplettera sitt köp på ett sätt som tillgodoser kundens behov. Till varje delmoment finns övningsuppgifter att ta del av, för att du ska kunna tillämpa dina nya kunskaper i din verksamhet. Relevanta nyckelord:Kundservice, Säljteknik, Retorik, Kommunikation, Empati, Kundenkät, Mersäljning, Kundnöjdhet
I kursen lär du dig
Kurssinnehåll
Kursen hålls av
Vanliga frågor och svar
Kundbemötande
Motsvarar en tvådagarskurs
20 delmoment
2 tim 6 min video
4.3/5 (101 Betyg)
Publicerad 2015-01-09
Ingår i premium
Kursen ingår i följande paket